Projekt pilotażowy „Nowoczesna Kobieta - Kierunek Praca”

Print Drukuj

Projekt „Nowoczesna Kobieta - Kierunek Praca”, finansowany przez Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej, ma na celu wsparcie kobiet wykluczonych z rynku pracy oraz tych powracających po urlopach związanych z wychowaniem dzieci. Nabór do projektu rusza 3 stycznia 2022 roku, kierowany jest głównie do kobiet z terenów zagrożonych marginalizacją. Uczestniczki mogą korzystać z różnych form wsparcia, w tym porad doradców zawodowych oraz pomoc w zakładaniu własnej działalności gospodarczej.

Moduł przedsiębiorcy obejmuje warsztaty oraz dostęp do bonów pomostowych i bezpłatnych usług księgowych przez pierwsze 6 miesięcy. Moduł pracodawcy oferuje refundację części kosztów zatrudnienia przez 6 miesięcy, premie dla mentorów, oraz inne wsparcie ułatwiające utrzymanie zatrudnienia.

Ponadto, skierowane osoby bezrobotne będą miały prawo do bonów na opiekę i komunikację przez określony czas. Więcej informacji można uzyskać w urzędzie pracy.

Informacje o wybranych załącznikach

  • plakat_pilotaz.pdf:

    Załącznik dotyczy projektu mającego na celu zwiększenie zatrudnienia kobiet wracających na rynek pracy po urodzeniu dziecka oraz w szczególności tych z grupy NEET. Kluczowym punktem jest wprowadzenie różnych form wsparcia, takich jak doradztwo zawodowe i pomoc finansowa w ramach umów uaktywniających, z całkowitym budżetem wynoszącym 334 160 zł.

Pełne treści załączników znajdziesz w artykule.

Logotyp Urzędu Pracy i CAZ
„Nowoczesna Kobieta – Kierunek Praca"
w ramach ogłoszonego przez Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej projektu pilotażowego pod nazwą „Stabilna praca - silna rodzina"

Ogłoszenie o naborze
 
W związku z pozyskaniem środków na realizację projektu pilotażowego pn. Nowoczesna Kobieta - Kierunek Praca finansowanego ze środków rezerwy Funduszu Pracy Ministra Rodziny i Polityki Społecznej Powiatowy Urząd Pracy w Sokołowie Podlaskim informuje, że od 03.01.2022 r. rusza nabór do projektu.

Projekt skierowany jest do kobiet wyłączonych z rynku pracy z powodu opieki nad dziećmi, w tym kobiety powracające na rynek pracy po urodzeniu dziecka, urlopie macierzyńskim lub wychowawczym, okresie bierności zawodowej związanym z wychowywaniem dzieci. Wśród tej grupy mogą też być kobiety do 30 roku życia z grupy NEET (tj. osoby nieuczące się, niepracujące i nieszkolące się). W pierwszej kolejności do projektu będą rekrutowane kobiety mieszkające na terenach zagrożonych trwałą marginalizacją tj. gm. Bielany, Ceranów, Jabłonna Lacka, Kosów Lacki, Repki, Sabnie, Sterdyń.


W ramach projektu pilotażowego będzie można skorzystać z następującego wsparcia:

Pomoc doradcy zawodowego w postaci porady grupowej i/lub indywidualnej w zależności od potrzeb uczestniczki.

Moduł przedsiębiorcy w ramach modułu przedsiębiorcy prowadzona będzie pomoc w założeniu własnej działalności gospodarczej dla 4 kobiet. Rozpocznie się ona od warsztatów przygotowujących do rozpoczęcia działalności gospodarczej. Uczestniczki otrzymają też:
  • bon pomostowy który będzie wydatkowany zgodnie z potrzebami uczestników (tj. na koszty bieżącej działalności gospodarczej);
  • bezpłatną usługę księgowa w zakresie doradztwa i prowadzenia księgowości przez pierwsze 6 miesięcy prowadzenia działalności.

Moduł pracodawcy/Umowa uaktywniająca zawierać będzie gwarancję:
  • refundacji pracodawcy lub przedsiębiorcy przez okres do 6 miesięcy część kosztów poniesionych na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenia społeczne za skierowanych bezrobotnych;
  • premii dla mentora/pracownika wyznaczonego przez pracodawcę do opieki nad nowozatrudnioną osobą przez okres pierwszych 3 miesięcy;
  • premii dla pracodawcy za utrwalenie zatrudnienia po wymaganym okresie tj. 9 miesięcy. Urząd będzie wypłacał pracodawcy premię za każdy następny miesiąc dalszego zatrudnienia maksymalnie przez 3 miesiące.

W ramach zawartej umowy skierowana osoba bezrobotna będzie miała prawo do:
  • bonu na opiekę przez okres 12 miesięcy zatrudnienia;
  • bonu komunikacyjnego przez okres pierwszych 6 miesięcy zatrudnienia.

Więcej informacji o projekcie w siedzibie urzędu, pokój nr 10, 11
lub telefonicznie 25 787 71 42, 25 781 71 43 lub 25 787 71 39
 

 
Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy
w Sokołowie Podlaskim
/-/ Elżbieta Błońska
 
Informacje o publikacji dokumentu